top of page
  • Writer's picturemartinapirsljin

Intervju mjeseca

Updated: May 20, 2022

INTERVJU s prof. Mlinarec


1. Kako se zove Vaš pas?

Moj pas se zove Zuri, a njezino puno ime u rodovnici je Jasenak Fenix Surprise. Svaka riječ u tom imenu nešto znači: Jasenak po uzgajivačnici iz koje je došla, Fenix kao ptica koja se svaki put rađa iz pepela, a Surprise (engl. iznenađenje) jer se rodila kao zadnja kada su mislili da više nema niti jedno štene i onda je ona izašla pa su je uzgajivači tako nazvali.


2. Koja je pasmina Vaš pas?

Kraljevska pudla. Ili zapravo pravilnim imenom, standardna pudla.

3. Koliko je pas star?

2 godine.

4. Držite li ga u stanu ili vani?

U stanu. Pudle inače ne mogu biti vani. To su psi koji imaju drugačiju dlaku od ostalih i kada bi se držala vani ona bi se sigurno prehladila jer nema zaštitu u takozvanoj donjoj dlaci.

5. Od kud ljubav prema psima i životinjama?

Hm, ne znam… Ljubav imaš ili nemaš od malena.

6. Jeste li imali ljubimca kada ste bili dijete?

Jesam. Isprva mi roditelji nisu dali da ga imam jer su mislili da se neću dobro brinuti o njemu budući da ljubimac gotovo uvijek dođe na brigu roditelju pa su tako i moji mislili. Onda sam ja doma dovodila pse i mačke pa je mojima prekipjelo. Kad su pitali „pa dobro hoćeš li ti s tim prestati?“, ja sam rekla kao svako dobro i poslušno dijete da neću ( J ).

I onda je mama rekla „pa dobro, idemo onda kupiti jednog malog, nađi kojeg bi htjela“, ja sam pronašla i tako je došao prvi pas u kuću. I od početka sam se jako brinula za njega i nikad nije pao kao teret roditeljima na leđa.


7. Je li Vaš pas dresiran?

Da, svi moji psi su uvijek bili utrenirani. Zapravo, izbjegavamo riječ dresura i obično volimo reći školovanje pasa pa imamo „odgoj i školovanje“. Odgoj su one elementarne stvari koje ti trebaju da dobro živiš sa svojim psom, a školovanje je sve ono iznad toga.

8. Imate li još kojeg kućnog ljubimca?

Imam, osim psa, imam i dva mačka. To su britanske kratkodlake mačke, dva dečka, Uri i Vai i svi se dobro slažu. A imala sam prije njih isto mačku, pa imala sam i papigice, kornjače, hrčke… Čak mi je tata kad smo živjeli u kući jednom kupio kokice Jureka i Katicu pa onda kad su pobjegle po naselju, kad ih je cijeli kvart tražio, tata je odustao od takvih ljubimaca.

9. Radi li Vaš pas nered ili je miran?

Ne radi nered, ako pod tim misliš radi li nered u kući… Odnedavno se malo smirila, iako je ona izuzetno aktivan pas to je moj najaktivniji pas od kad imam pse. Izrazito je živahna i stalno ima potrebu za nekim pokretom, za trčanjem, za igranjem, ali kod kuće je sad već naučila biti OK.

10. Kako drugi ljudi reagiraju na Vašeg psa?

To je pudla pa svi izdaleka vrište „Joj, kako je slatka! Jel´ ju mogu podragati?“ Onda ona skače po njima pa ja kažem „Nemojte joj tako urlati, skakat će po vama“. Tada oni kažu „Pa nema veze, ali tako je lijepa“. Sviđa im se.

11. Ide li Vaš pas na izložbe i jeste li što ikada osvojili?

Ja sam sada prvi put u životu s ovim psom otišla na izložbu i bila je na izložbi do sada tri puta. Još jednom planiram i to je to. Na svakoj izložbi je nešto osvojila, tako da je ona trenutno šampion Hrvatske u ljepoti. Osvojila je nagradu za najljepšeg pripadnika pasmine. Još joj jedna izložba nedostaje da bude međunarodni šampion, ali sad je sve stalo radi korone pa će to malo pričekati.

Ali to nije jedino čime se bavim… Bavim se i radom sa psima već 20-ak godina i s njom trenutno treniram jednu novu disciplinu koja se zove „nosework“ ili „rad s nosom“ gdje se traže mirisi eteričnih ulja, no to je zapravo nebitno jer se istom tom metodom vrlo lako psa može „prebaciti“ da traži bilo koji drugi miris: npr. da identificiraju ljude s koronom ili nekom bolesti i sl. S prošlim psima sam trenirala neke druge vještine.

12. Jeste li vi za udomljavanje ili za kupovanje kućnih ljubimaca?


Sve ima svoje prednosti i sve ima svoje nedostatke, ja sam i za jedno i za drugo ako se to radi pametno.


13. Imate li neki savjet za vlasnike kućnih ljubimaca?


O kojem god se ljubimcu radi s njim se treba igrati jer se na taj način stvara dublja veza između ljubimca i vlasnika. Ako se radi o psu, to podrazumijeva i izvođenja van. Ako prvi put u životu imaš psa, dobro je upisati neku „školicu“ i aktivno se baviti sa svojim psom, treba se informirati naučiti neke stvari prije nego što dođe pas. Pas je velika odgovornost, kao i svaki kućni ljubimac. Kada se uzima kućnog ljubimca treba znati da u ruke uzimate jedan život i da si za njega maksimalno odgovoran jer ta životinja se o sebi ne može brinuti, već u potpunosti ovisi o tebi.


14. Kako se vaš pas ponaša prema drugim psima?

Ona obožava život i obožava druge pse, igrala bi se s njima, obožava ljude, ona sve obožava J i toliko je aktivna i zaigrana da ni ne može drugačije.


15. Biste li preporučili djeci da imaju kućne ljubimce i zašto?


Mislim da su kućni ljubimci jako dobri za djecu u smislu da se djeca uče odgovornosti, a i za zdravlje djece je dobro da odrastaju uz kućne ljubimce. No, međutim, ovdje bih također napomenula da ste vi ipak samo djeca pa imam i poruku za roditelje: roditelji nikad ne uzimaju psa samo djeci, nego i cijeloj obitelji i sebi i da ako dijete u nekom trenutku shvati da je to prevelika odgovornost za njega, brigu mora preuzeti roditelj.


16. Što su vam u životu dali kućni ljubimci?

Puno prijateljstava i ljubavi, ali i osobnog uspjeha na kinološkom planu kao i neke male pobjede nad samom sobom. S obzirom da se zadnjih 20-ak godina bavim intenzivnim radom sa psima, s nekim manjim pauzama zbog starosti i smrti pasa, moram reći da su mi psi kroz taj rad dali jako puno prijatelja, ali i jako puno uspjeha na kinološkom planu. S jednim od pasa sam se bavila „agilityjem“. To je sport. Sa psom prije Zuri koji se zvao Gunna bavila sam se humanitarnim radom. Gunna je bila spasilački pas te smo išli u akcije spašavanja i traženja nestalih osoba. Išla sam s njom i na puno natjecanja uključujući i svjetska prvenstva gdje smo osvojili mnoge nagrade: bili smo jednom prvi timski, jednom peti individualni te jednom drugi timski prvaci na svijetu. Također, Gunna je bila prvi pas u Hrvatskoj koji je položio i veliki test svjetske organizacije za traženja što ju je klasificiralo za potrage u svjetskoj jedinici za velike ruševinske katastrofe. Bio je to jako dobar pas pasmine graničarski koli ili originalnog naziva border collie.


45 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page